• VK
  • odnoklassniki
  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • Telegram
  • viber

Абавязковая юрыдычная экспертыза тэхнічных нарматыўных прававых актаў

Новым напрамкам у дзейнасці НЦПІ стала работа па правядзенні абавязковай юрыдычнай экспертызы тэхнічных нарматыўных прававых актаў, якія з’яўляюцца ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь абавязковымі для выканання суб’ектамі гаспадарання (за выключэннем тэхнічных рэгламентаў Рэспублікі Беларусь, тэхнічных нарматыўных прававых актаў, якія змяшчаюць дзяржаўныя сакрэты, а таксама тэхнічных нарматыўных прававых актаў, якія зацвярджаюцца суб’ектамі гаспадарання), у адпаведнасці з Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 лістапада 2017 г. № 7 «О развитии предпринимательства» і прынятых у мэтах рэалізацыі яго норм Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 12 красавіка 2018 г. № 135 «Об обязательной юридической экспертизе технических нормативных правовых актов» і аднайменнай пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 15 мая 2018 г. № 353, якая зацвердзіла Інструкцыю аб парадку ажыццяўлення абавязковай юрыдычнай экспертызы тэхнічных нарматыўных прававых актаў.

Інструкцыяй замацоўваецца парадак накіравання ў НЦПІ тэхнічных нарматыўных прававых актаў для правядзення абавязковай юрыдычнай экспертызы, а таксама вызначаны пералік відаў тэхнічных нарматыўных прававых актаў, якія падлягаюць абавязковай юрыдычнай экспертызе, крытэрыі іх адзнакі, пералік дакументаў, якія дадаюцца да тэхнічнага нарматыўнага прававога акта, які накіроўваецца на абавязковую юрыдычную экспертызу.

Накіраванне тэхнічных нарматыўных прававых актаў на абавязковую юрыдычную экспертызу нарматворчымі органамі ажыццяўляецца пры дапамозе аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы, якая забяспечвае фарміраванне Нацыянальнага рэестра прававых актаў Рэспублікі Беларусь (АІС НРПА) http://nrpa.pravo.by.

АІС НРПА прызначана для аўтаматызацыі працэсаў узаемадзеяння нарматворчых органаў, галоўных упраўленняў юстыцыі, Міністэрства юстыцыі і НЦПІ пры фарміраванні НРПА. У межах АІС НРПА ажыццяўляецца:

  • накіраванне тэхнічных нарматыўных прававых актаў і неабходных матэрыялаў у НЦПІ для правядзення экспертызы;
  • правядзенне НЦПІ абавязковай юрыдычнай экспертызы тэхнічных нарматыўных прававых актаў;
  • рэгістрацыя тэхнічных нарматыўных прававых актаў у НРПА;
  • прадастаўленне інфармацыі ў НЦПІ і нарматворчыя органы аб рэгістрацыі тэхнічных нарматыўных прававых актаў у НРПА, афіцыйным апублікаванні і даце ўступлення ў сілу.

Дакументам вызначаны парадак правядзення прававой адзнакі дзеючых тэхнічных нарматыўных прававых актаў, абавязковых для выканання, але раней не праходзіўшых экспертызу.

Тэхнічныя нарматыўныя прававыя акты прадстаўляюцца для правядзення іх абавязковай юрыдычнай экспертызы ў выглядзе электронных дакументаў або электронных копій, падрыхтаваных у адпаведнасці з Патрабаваннямі да афармлення і прадстаўлення прававых актаў у выглядзе электронных дакументаў і электронных копій прававых актаў, якія накіроўваюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі ў Нацыянальны цэнтр прававой інфармацыі Рэспублікі Беларусь, устаноўленымі загадам дырэктара Нацыянальнага цэнтра прававой інфармацыі Рэспублікі Беларусь ад 10 снежня 2015 г. № 106.

Згодна Інструкцыі агульны тэрмін правядзення юрыдычнай экспертызы тэхнічных нарматыўных прававых актаў складае 25 рабочых дзён, які можа быць падоўжаны на 25 рабочых дзён. Пры накіраванні на экспертызу тэхнічных нарматыўных прававых актаў, палажэнні якіх патрабуюць тэрміновай рэалізацыі, правядзенне экспертызы такіх актаў ажыццяўляецца на працягу 5 рабочых дзён.

Толькі тэхнічныя нарматыўныя прававыя акты, якія атрымалі станоўчыя заключэнні НЦПІ, падлягаюць уключэнню ў НРПА і афіцыйнаму апублікаванню на Нацыянальным прававым Інтэрнэт-партале Рэспублікі Беларусь, а таксама размяшчэнню на іншых інфармацыйных рэсурсах у глабальнай камп’ютарнай сетцы Інтэрнэт.

Падзяліцца ў сац. сетках

Pravo.by
Эталон ONLINE
Правовой форум
Детский правовой сайт
Подняться наверх